Dienstverleningsdocument
Uitleg over de financiële dienstverlening van Van Sloten Advies Groep
B.V.
In deze Dienstenwijzer geven wij u de belangrijkste informatie over de dienstverlening van ons kantoor. Over wie wij zijn en hoe wij werken. Wat u van ons mag verwachten en wat wij van u verwachten.
Per 1 januari 2007 is de Wet op het financieel toezicht (Wft) in werking getreden. De activiteiten van onze organisatie vallen onder deze wet. Onze Dienstenwijzer voldoet aan de eisen gesteld in deze wet.
Wilt u meer weten over een bepaald onderwerp, dan zijn wij u natuurlijk graag van dienst.
WIE ZIJN WIJ?
Van Sloten Advies Groep B.V. is opgericht in 1998 en een onafhankelijk kantoor in financiële dienstverlening. We geven advies en bemiddelen in producten op het gebied van verzekeringen, pensioenen, hypotheken, financiële planning en employee benefits aan consumenten en bedrijven.
- Van Sloten Advies Groep B.V.
- Burgemeester Kerstenslaan 16
- 4837 BM Breda
- Postbus 4781
- 4803 ET Breda
- tel. 076-5607040
- fax 076-5607041
- e-mail info@vansloten.nl
- website www.vansloten.nl
- WFT-vergunningnummer 12007840
- Inschrijving KvK te Breda onder nummer 32068920
Ons kantoor is van maandag tot en met vrijdag geopend van 08.30 uur tot 12:30 uur en van 13:00 uur tot 17.00 uur. In dringende gevallen kunt u buiten kantooruren naar een speciaal telefoonnummer bellen. Dit nummer wordt buiten kantoortijden vermeld op ons antwoordapparaat.
REGISTRATIE AFM
De adviezen van Van Sloten Advies Groep B.V. vallen onder de Wet financieel toezicht (Wft). Deze wet stelt hoge eisen op het gebied van vakbekwaamheid, integriteit, financiële betrouwbaarheid en transparantie. Wij vallen dan ook onder toezicht van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Ons kantoor is geregistreerd bij de AFM onder nummer 12007840. De AFM houdt een register bij van alle vergunninghouders. Deze is in te zien via www.afm.nl.
ONZE PRODUCTEN EN DIENSTEN
Ons kantoor heeft de vergunning om te bemiddelen in:
- Schadeverzekeringen. Denkt u hierbij bijvoorbeeld aan ziektekosten-, arbeidsongeschiktheid-, reis-, auto-, inboedel-, opstal-, aansprakelijkheid-, ongevallen- en rechtsbijstandverzekeringen.
- Levensverzekeringen. Denkt u hierbij bijvoorbeeld aan pensioenen, lijfrente- en overlijdensrisicoverzekeringen.
- Hypotheken. Financiering voor de aankoop van uw woning of boot.
ONAFHANKELIJK ADVIES
Ons kantoor is volledig adviesvrij. Dat wil zeggen dat wij geen enkele contractuele verplichting hebben om financiële producten van bepaalde banken of maatschappijen te adviseren. Uw persoonlijke situatie en wensen zijn altijd het uitgangspunt bij onze advisering.
Uit het grote aanbod maken wij een selectie van de financiële producten die verzekeringsmaatschappijen en banken voeren. Hiermee werken wij met een aantal voorkeursmaatschappijen. Wij bepalen zelf wie dat zijn. Wij zijn dus volledig vrij in onze advisering.
VOLLEDIG ZELFSTANDIG
Wij zijn een zelfstandige onderneming. Geen enkele bank, verzekeraar of andere aanbieder van financiële producten heeft stemrechten of een aandeel in ons kapitaal.
Wij zijn een ongebonden bemiddelaar. Dat wil zeggen, dat wij geen enkele contractuele verplichting hebben om te bemiddelen in de producten van een bepaalde aanbieder (verzekeraar). Nederland telt een groot aantal aanbieders op het gebied van financiële diensten. Wij selecteren periodiek voor u die aanbieders die naar ons oordeel de beste prijs / prestatieverhouding leveren. Op uw verzoek verstrekken wij u graag een overzicht van de aanbieders die wij in ons advies betrekken.
Voor schadeverzekeringen maken wij ook gebruik van de volmachten van het aan ons gelieerde volmachtbedrijf Lussenburgvolmacht B.V.. Dit bedrijf beschikt over volmachten van een aantal gerenommeerde verzekeringsmaatschappijen. Dit houdt in dat deze verzekeraars de bevoegdheid hebben verleend om namens de verzekeraar, verzekeringen te accepteren en schaden af te wikkelen. Flexibel, korte lijnen en indien gewenst maatwerk. Bij gelijkwaardige producten geven wij daarom de voorkeur aan een product dat ondergebracht kan worden in de volmacht van Lussenburgvolmacht B.V..
WIJZE VAN BELONING
Als u via Van Sloten Advies Groep B.V. een schadeverzekering afsluit, dan ontvangen wij van de betreffende financiële instelling daarvoor een bemiddelingsvergoeding, de provisie. Deze provisie is meestal een percentage van de premie die u betaalt. Daarnaast bieden wij de mogelijkheid schadeverzekeringen netto (d.w.z. zonder provisie) af te sluiten waarbij wij een bemiddelingsvergoeding voor onze werkzaamheden bij u in rekening brengen. Al onze adviseurs werken op basis van een vast salaris.
Levensverzekeringen, arbeidsongeschiktheidsverzekeringen, hypotheken etc. (de zogenaamde complexe producten) kennen geen provisie. Voor onze werkzaamheden rekenen wij een vooraf vastgestelde vergoeding.
WAT VERWACHTEN WIJ VAN U?
- Dat u volledige en juiste gegevens verstrekt. Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn bij de keuze van een geschikt financieel product, moeten wij op de hoogte zijn van uw persoonlijke en financiële situatie. Het gaat dan om aspecten die van belang zijn bij een overeenkomst tussen u en een financieel dienstverlener. Bij een hypotheek, levensverzekering of ander complex product vragen wij volledige informatie over uw inkomen, gezondheid en/of het onderpand. Dit doen wij met behulp van een inventarisatieformulier aan de hand waarvan we uw klantprofiel samenstellen. Dit profiel vormt de basis voor het uiteindelijke advies.
- Dat u wijzigingen in uw omstandigheden direct aan ons doorgeeft.Denkt u daarbij aan wijzigingen in de persoonlijke situatie als geboorte, samenwonen, huwelijk, echtscheiding, overlijden, verhuizing, verandering of aanvulling van de inboedel, verbouwing van de woning of wijziging van de bestemming van de woning. Of veranderingen in uw financiële situatie, zoals uw inkomens- of werksituatie. Wanneer u bepaalde gegevens niet of niet juist heeft doorgegeven, kan dit consequenties hebben voor de dekking en dus de eventuele (schade-)vergoeding.
- Dat u de ontvangen documenten goed controleert.Vooral bij telefonisch doorgegeven wijzigingen, maar ook in andere gevallen, kunnen fouten of misverstanden ontstaan.
- Dat u ons informeert over verzekeringen die u elders heeft lopen.
KLACHTEN
Uiteraard doen wij er alles aan om u tot volle tevredenheid van dienst te zijn. Het is echter nooit helemaal uit te sluiten dat er ergens fouten worden gemaakt of dat u niet tevreden bent. Dan horen wij dat graag zo spoedig mogelijk van u. Onze directie zal uw klacht dan direct in behandeling nemen en samen met u tot een oplossing proberen te komen.
Mochten dit niet lukken, dan kunt u zich wenden tot het KiFid:
- Klachteninstituut Financiële dienstverlening
- Postbus 93257
- 2509 AG DEN HAAG
- Telefoon 0900-fklacht ofwel 0900-3552248 (€ 0,10 per minuut)
- www.kifid.nl
- E-mail info@kifid.nl (dit e-mail adres is niet bedoeld voor het indienen van een
- klacht.)
- Ons aansluitnummer bij KiFid: 300.004553
PRIVACY VERKLARING
Over Van Sloten Advies Groep
Wij zijn een toonaangevende adviseur in risicomanagement, pensioen, hypotheken en verzekeringen. Voor onze dienstverlening maken wij gebruik van persoonsgegevens. Daarbij werken wij ook samen met andere organisaties of bedrijven waaronder in ieder geval verzekeraars. Wij vinden het van groot belang dat zorgvuldig met persoonsgegevens wordt omgegaan. Persoonsgegevens worden door ons dan ook zorgvuldig verwerkt en beveiligd waarbij wij de privacywetgeving in acht nemen.
Gebruik van persoonsgegevens
Voor onze dienstverlening verwerken wij persoonsgegevens (dit zijn gegevens die herleidbaar zijn tot een natuurlijk persoon) zoals bijvoorbeeld:
- naam, adres, contactgegevens, geboortedatum, geslacht, nationaliteit en huwelijkse staat,
- financiële gegevens zoals bankrekeningnummers, gegevens met betrekking tot krediethistorie en faillissements- of surseance status,
- demografische gegevens zoals informatie over levensstijl en behoefte aan verzekeringen,
- gegevens over rijgedrag en details met betrekking tot het rijbewijs, verzekeringshistorie en schadeverleden.
Daarnaast kunnen wij bijzondere gegevens verwerken zoals strafrechtelijke gegevens of gezondheidsgegevens voor bijvoorbeeld het afsluiten van ongevallen-, ziektekosten- of beroepsaansprakelijkheidsverzekeringen en het behandelen van schades. Wij zullen alleen de voor onze dienstverlening noodzakelijke gegevens verwerken. Indien bepaalde gegevens niet worden verstrekt, kan dat met zich meebrengen dat het niet mogelijk zal zijn de gevraagde diensten te leveren dan wel een schade af te wikkelen of uit te betalen. Wanneer u gegevens aan ons verstrekt van derden (uw partner, kinderen, medeverzekerden of gegevens van personen in geval van noodsituaties) gaan wij ervan uit dat u hen informeert over de verwerking van hun gegevens door Van Sloten Advies Groep en hen wijst op dit privacy statement.
Naast de informatie die u zelf verstrekt, kan Van Sloten Advies Groep informatie verzamelen bij derde partijen. Zo worden gegevens verwerkt ter voorkoming van fraude jegens financiële instellingen en raadplegen wij daarom ook derde partijen voor gegevens met betrekking tot fraude (FISH). Deze gegevens kunnen zowel tijdens als ook voor het verlenen van onze diensten worden opgevraagd. In deze gevallen hebben wij een gerechtvaardigd belang bij de verwerking van uw gegevens. U kunt tegen deze verwerking verzet aantekenen.
Van Sloten Advies Groep verwerkt de gegevens in het kader van haar bedrijfsvoering, waaronder:
- het leveren van de door u gevraagde diensten,
- het bemiddelen bij het tot stand komen van verzekeringen,
- schadebehandeling,
- onderzoeken van schades of klachten in verband met verzekeringspolissen of de dienstverlening,
- advisering op het gebied van risicobeheersing,
- advisering met betrekking tot pensioenen en verzuimbegeleiding,
- onderzoek naar klanttevredenheid,
- interne rapportage, statistische analyse en verbetering van producten en diensten,
- onderzoeken van kredietwaardigheid en debiteurenbeleid,
- onderzoek naar opgelegde sancties, validatie van gegevens, faciliteren van voorkoming, opsporing en/of onderzoek naar criminaliteit,
- het nakomen van wettelijke verplichtingen,
- het aanbieden van andere producten die voor u interessant kunnen zijn.
De informatie kan worden opgeslagen op zowel interne als externe systemen, zoals applicaties voor relatiebeheer. Door middel van die systemen hebben de betrokken Van Sloten Advies Groep medewerkers toegang tot deze gegevens en mogen zij die uitsluitend gebruiken voor de doelen waarvoor Van Sloten Advies Groep de gegevens verwerkt.
Grondslag gegevensverwerking
Van Sloten Advies Groep baseert haar verwerkingen op de volgende grondslagen:
- Uitvoering geven aan de overeenkomst: in het kader van onze dienstverlening en het aangaan van overeenkomsten verzamelen en gebruiken wij de noodzakelijke persoonsgegevens voor het doen van een aanbod, de totstandkoming en uitvoering van de overeenkomst.
- Nakoming van een wettelijke verplichting: het verwerken van gegevens kan nodig zijn voor het nakomen van wettelijke verplichtingen. Van Sloten Advies Groep is bijvoorbeeld vergunning plichtig onder de WFT en staat onder toezicht van de DNB. Van Sloten Advies Groep is verplicht zich aan geldende regels te houden.
Gerechtvaardigd belang
Het verzamelen en gebruiken van bepaalde gegevens is nodig om invulling te geven aan gelegitimeerde commerciële belangen, bijvoorbeeld het aanbieden van producten die voor u interessant kunnen zijn of het doen van marktonderzoek om onze producten en dienstverlening te verbeteren. Wanneer wij op deze basis gegevens van u verwerken, zullen wij zorgdragen voor de nodige maatregelen om te voorkomen dat de verwerking een inbreuk vormt op de onder de privacy wetgeving aan u gegeven rechten en vrijheden.
Toestemming
We verwerken gegevens op basis van toestemming wanneer wij bijzondere gegevens verwerken in combinatie met bijvoorbeeld profiling. Het staat u altijd vrij de toestemming te onthouden of in te trekken. In dat geval zal het wellicht niet mogelijk zijn om uitvoering te geven aan onze dienstverlening. Daar waar bijzondere gegevens benodigd zijn en u van onze dienstverlening gebruik wenst te maken, gaat u akkoord met het verzamelen en het gebruik van deze bijzondere gegevens.
Verstrekking aan derden
In het kader van onze dienstverlening schakelen wij derde partijen in. Wij kunnen in dat kader gegevens verstrekken aan:
- verzekeraars en tussenpersonen waar nodig voor het sluiten van verzekeringen en het verlenen van onze diensten,
- expertisebureaus, juristen, en onderzoeksbureaus voor werkzaamheden in het geval van schade en benodigde rapportages,
- opsporingsinstanties waar nodig om fraude en criminaliteit te voorkomen of op te sporen,
- overheidsinstanties waar nodig voor Van Sloten Advies Groep om aan haar wettelijke verplichtingen te voldoen. In het kader van motorrijtuigenverzekeringen worden gegevens doorgegeven aan de Rijksdienst voor het Wegverkeer,
- derde partijen in geval van outsourcing van werkzaamheden. Deze werkzaamheden zullen onder verantwoordelijkheid van Van Sloten Advies Groep worden uitgevoerd, conform onze beveiligingsstandaarden en op onze instructies,
- rechtsopvolgers, in geval van verkoop van de dienstverlening aan een andere organisatie of overname of verkoop van (een onderdeel van) Van Sloten Advies Groep. Wanneer in dat geval persoonsgegevens worden gedeeld, zullen de gegevens conform dit statement gebruikt blijven worden,
- medische deskundigen bijvoorbeeld in geval van dienstverlening omtrent ziektekostenverzekeringen en claim afhandeling,
- onderzoeksbureaus die worden ingeschakeld in het kader van onderzoek naar kredietwaardigheid, strafrechtelijk verleden, fraude (en het afgeven van verklaringen omtrent gedrag) teneinde fraude in de verzekeringsbranche op te sporen en te voorkomen.
Beveiligingsniveau
Wij streven ernaar de persoonsgegevens die wij verwerken zo goed mogelijk te beschermen tegen verlies of onrechtmatig gebruik. Wij nemen passende beveiligingsmaatregelen teneinde de veiligheid en nauwkeurigheid van die gegevens te waarborgen. Wanneer, ondanks die maatregelen, sprake zou zijn van een data lek, heeft Van Sloten Advies Groep een procedure voor het op juiste wijze melden daarvan.
Automatische gegevensverzameling
Van Sloten Advies Groep kan tijdens uw bezoek aan een van de Van Sloten Advies Groep websites of het gebruik van mobiele apps ook informatie verzamelen door middel van cookies. Cookies zijn kleine, eenvoudige tekstbestanden die uw computer, tablet of mobiele telefoon ontvangt als u één van onze websites of apps bezoekt. In deze bestanden wordt informatie over uw website/app-bezoek bijgehouden om u zo goed mogelijk van dienst te zijn.
Gegevens van minderjarigen
Onze websites richten zich niet op kinderen onder de leeftijd van 16 jaar.
Juistheid van de gegevens
Voor het correct uitvoeren van onze dienstverlening vertrouwen wij op de juistheid van de ons bekende gegevens. U dient ons dan ook te informeren over wijzigingen in uw gegevens.
Recht op inzage/correctie/verzet/dataportabiliteit en bevriezing
U heeft de volgende rechten met betrekking tot de gegevens die wij van u verwerken:
- recht op inzage in de verwerking van uw persoonsgegevens door Van Sloten Advies Groep,
- het recht om die gegevens te laten corrigeren, bevriezen en/of te verwijderen, zeker wanneer de verwerking van de gegevens niet langer noodzakelijk is,
- recht van verzet tegen het gebruik van gegevens voor marketing doeleinden,
- recht op verdere verwerking van uw persoonsgegevens,
- voorts kunt u ons verzoeken uw gegevens aan een andere partij over te dragen.
Sommige van deze rechten zullen alleen in bepaalde gevallen kunnen worden uitgeoefend. Als wij niet in staat zijn opvolging te geven aan een verzoek, zullen wij u daarover informeren.
Voor het uitoefenen van deze rechten en voor het verkrijgen van nadere informatie over deze privacyverklaring, kan contact worden opgenomen met de afdeling Compliance.
Van Sloten Advies Groep bewaart uw gegevens steeds zolang als nodig is voor de doelen waarvoor de gegevens worden verwerkt. Tevens dient Van Sloten Advies Groep gegevens te bewaren met het oog op de dossier- en zorgplicht en de bewijspositie en voorts om te voldoen aan wet- en regelgeving. Na afloop van de bewaartermijnen zal Van Sloten Advies Groep de gegevens verwijderen.
Social media
Wij behouden ons het recht voor om smadelijke, lasterlijke en onrechtmatige berichten op internet en social media, evenals spam, te verwijderen. Wanneer u besluit te reageren op onze content via social media, dan kunnen wij onderzoek doen naar de afzender. Indien wij in voorkomende gevallen aangifte zouden willen doen, kunnen wij ook voor dat doel onderzoek doen naar de afzender. Wij stellen uw mening op prijs. Als u opmerkingen of vragen hebt over onze privacyverklaring, stuurt u deze dan aan info@vansloten.nl of schrijf ons op het volgende adres:
Van Sloten Advies Groep
Postbus 4781
4803 ET Breda
Autoriteit Persoonsgegevens
Wanneer u klachten heeft over de verwerking van uw persoonsgegevens door Van Sloten Advies Groep, horen wij dat natuurlijk graag. U kunt daarover contact met ons opnemen en wij zullen samen met u naar oplossingen kijken. U heeft het recht om een klacht in te dienen bij de privacy toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens.
Deze privacyverklaring is geen overeenkomst en wij kunnen deze privacyverklaring actualiseren. Zodra wij wijzigingen aanbrengen wordt de wijzigingsdatum bijgewerkt. Wij zullen u op verschillende manieren informeren over wijzigingen, onder andere door de herziene privacyverklaring te publiceren op onze website, waarna deze direct in werking treedt. U dient deze verklaring van tijd tot tijd te raadplegen zodat u op de hoogte bent van de wijze waarop Van Sloten Advies Groep met uw persoonsgegevens omgaat.
Deze privacyverklaring is op 25 april 2018 vernieuwd.
ALGEMENE VOORWAARDEN
Op al onze werkzaamheden zijn onze Algemene Voorwaarden van toepassing.
ALGEMENE VOORWAARDEN VAN SLOTEN ADVIES GROEP BV
Artikel 1: Definities
- Van Sloten Advies Groep BV, gevestigd te Breda, Burgemeester Kerstenslaan 16, 4837 BM BREDA, hierna te noemen VSA.
- Opdrachtgever: De natuurlijke of rechtspersoon aan wie VSA enige offerte heeft verstrekt, aanbieding heeft gedaan of met wie zij een overeenkomst heeft gesloten.
- Opdracht: De door Opdrachtgever aan VSA verstrekte Opdracht om te adviseren over of te bemiddelen bij het afsluiten van een Financieel Product alsmede het geven van uitvoering aan een tussen Opdrachtgever en VSA overeengekomen abonnement.
- Abonnement: Tussen Opdrachtgever en VSA overeengekomen opdracht van dienstverlening inhoudende het, conform in het abonnement opgenomen voorwaarden, gedurende een bepaalde termijn begeleiden van Opdrachtgever bij het onderhoud en uitvoering van door Opdrachtgever in de abonnementsvoorwaarden gespecificeerde afgesloten financiële producten.
- Financieel Product: De hypotheek, verzekering, spaarrekening of het krediet of beleggingsobject, dan wel andere als zodanig in de zin van artikel 1:1 Wft aangewezen producten, waarover VSA adviseert, waarin hij bemiddelt, en/of die hij op basis van een overeenkomst beheert.
- Aanbieder: De leverancier van een financieel product.
Artikel 2: Opdracht
- Een overeenkomst tussen Opdrachtgever en VSA wordt geacht tot stand te zijn gekomen op het moment dat VSA een Opdracht schriftelijk heeft aanvaard, dan wel met de uitvoering daarvan is begonnen. VSA is bevoegd om aan haar verstrekte Opdrachten zonder opgave van redenen te weigeren, ook nadat zij voor het verrichten van werkzaamheden een offerte aan Opdrachtgever heeft verstuurd.
- Alle aan VSA verstrekte Opdrachten komen uitsluitend tot stand met VSA en worden door haar uitgevoerd, ook als het de bedoeling van Opdrachtgever is dat de Opdracht door een bepaalde bij VSA werkzame persoon zal worden uitgevoerd.
- Aan VSA verstrekte Opdrachten leiden uitsluitend tot inspanningsverplichtingen van VSA, niet tot resultaatsverplichtingen, tenzij uit de aard van de verstrekte Opdracht of uit hetgeen partijen zijn overeengekomen anders blijkt.
- Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen zijn door VSA opgegeven termijnen waarbinnen zij de haar verstrekte Opdracht zal uitvoeren, nimmer te beschouwen als fatale termijn.
- Deze algemene voorwaarden zijn mede bedongen ten behoeve van de bestuurders en/of vennoten van VSA en alle voor haar werkzame personen. De toepasselijkheid daarvan blijft bestaan indien voormelde bestuurders/vennoten en/of andere voor haar werkzame personen niet meer voor VSA werkzaam zijn.
- Eventuele inkoop- of andere voorwaarden waarnaar Opdrachtgever bij de acceptatie van een aanbod of offerte of het sluiten van een overeenkomst verwijst zijn niet van toepassing, tenzij deze door VSA zonder voorbehoud en schriftelijk zijn aanvaard.
Artikel 3: Aanbiedingen en offertes van Aanbieder en adviezen VSA
- Door VSA namens een Aanbieder aan Opdrachtgever gepresenteerde aanbiedingen of offertes zijn, tenzij daarin uitdrukkelijk anders is aangegeven, vrijblijvend en onder voorbehoud van acceptatie door de betreffende Aanbieder.
- Aan door VSA gemaakte berekeningen met betrekking tot de kosten van een financieel product en de eventuele doorwerking daarvan in de maandlasten van Opdrachtgever, kan Opdrachtgever geen rechten ontlenen. Deze berekeningen dienen als voorlopig en indicatief te worden beschouwd en kunnen onderhevig zijn aan tussentijdse rente- en premiewijzigingen. Pas wanneer een Aanbieder een offerte heeft uitgebracht welke door Opdrachtgever is geaccepteerd, kan VSA een definitieve berekening van de maandlasten verschaffen.
- Door VSA aan Opdrachtgever verstrekte adviezen zijn momentopnames en gebaseerd op versimpelde veronderstellingen van de op dat moment geldende wet- en regelgeving. Pas wanneer een Aanbieder een offerte heeft uitgebracht welke door Opdrachtgever is geaccepteerd, kan VSA een definitieve berekening van de maandlasten verschaffen.
Artikel 4: Communicatie
- In het geval Opdrachtgever enig digitaal bericht aan VSA heeft verzonden mag hij er pas op vertrouwen dat dit bericht VSA heeft bereikt indien hij een bevestiging van de ontvangst daarvan, niet zijnde een automatische ontvangstbevestiging, heeft ontvangen.
- Algemene, al dan niet op internet, al dan niet op aanvraag van Opdrachtgever, door VSA verstrekte informatie, is vrijblijvend en wordt nimmer beschouwd als een door VSA gegeven advies in het kader van een aan haar verstrekte Opdracht, behoudens voor zover uit mededeling van VSA het tegendeel blijkt of het een op de persoonlijke situatie van Opdrachtgever toegespitst advies betreft.
- Totdat Opdrachtgever een adreswijziging aan VSA heeft bekend gemaakt, mag VSA erop vertrouwen dat Opdrachtgever bereikbaar is op het door hem bij aanvang van de Opdracht opgegeven adres, waaronder begrepen diens e-mailadres.
Artikel 5: Inschakeling derden
- Het is VSA toegestaan om bij de uitvoering van de aan haar verstrekte Opdracht indien nodig gebruik te maken van derden. Met de inschakeling van deze derden zullen gemoeide kosten worden doorbelast aan Opdrachtgever.
- Voor zover VSA bij de uitvoering van de aan haar verstrekte Opdracht gebruik moet maken van door externe adviseurs opgestelde adviezen, waaronder begrepen adviezen van accountants, advocaten, fiscalisten etc., zal zij daarbij zoveel mogelijk van tevoren overleg plegen met Opdrachtgever en bij de selectie van de betreffende derde(n) de nodige zorgvuldigheid in acht nemen. VSA is niet aansprakelijk voor (toerekenbare) tekortkomingen van deze externe adviseurs.
- VSA is, op gelijke wijze als voor haar eigen werknemers, verantwoordelijk voor de door haar bij de uitvoering van de aan haar verstrekte Opdracht ingeschakelde derden, die niet zijn aan te merken als externe adviseur in de zin van het hiervoor in artikel 5.2. bepaalde, zoals uitzendkrachten, externe administratiebureaus etc.
Artikel 6: Honorarium en betaling
- Het voor haar dienstverlening aan VSA toekomende honorarium kan begrepen zijn in de aan Opdrachtgever door de Aanbieder in rekening te brengen bedragen of er kan tussen VSA en Opdrachtgever een uurtarief, een vast honorarium of abonnement worden overeengekomen, dan wel een combinatie daarvan.
- VSA is gerechtigd om haar tarieven, waaronder begrepen eventuele abonnements- kosten, jaarlijks per 1 januari te verhogen conform de consumentenprijsindex (CPI) reeks alle huishoudens, gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS), uitgaande van basisjaar 2006 = 100, dan wel volgens een vast percentage zoals overeengekomen door FD en opdrachtgever.
- Wijzigingen in van overheidswege opgelegde belastingen en/of heffingen worden altijd aan Opdrachtgever doorberekend. VSA is gerechtigd overeengekomen tarieven tussentijds te verhogen wanneer zich na het accepteren van de Opdracht stijgingen voordoen in de kosten van materialen of diensten die voor de uitvoering van de Opdracht nodig zijn, en/of van andere kosten, welke de kostprijs van VSA beïnvloeden.
- In het geval VSA werkt op declaratiebasis kan een voorschot in rekening worden gebracht dat door Opdrachtgever moet worden voldaan alvorens VSA start met de uitvoering van de Opdracht
- Facturen van VSA dienen door Opdrachtgever te worden betaald binnen 14 dagen na de factuurdatum op de door VSA voorgeschreven wijze, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen of de factuur anders vermeldt.
- Indien Opdrachtgever de door hem wegens afgesloten verzekeringen te betalen premies niet tijdig betaalt, kan de Aanbieder de dekking onder de verzekering opschorten en in geval van schade weigeren deze te vergoeden. Indien de premie- en/of rentebetalingen betrekking hebben op een afgesloten hypotheek, kan de Aanbieder bovendien besluiten tot executoriale verkoop van de onroerende zaak waarop de afgesloten hypotheek betrekking heeft over te gaan. VSA is in deze gevallen nimmer aansprakelijk ten opzichte van Opdrachtgever.
- Verrekening door Opdrachtgever van door VSA voor haar dienstverlening in rekening gebrachte bedragen met een door Opdrachtgever gestelde tegenvordering, dan wel opschorting van betaling door Opdrachtgever in verband met een door deze gestelde tegenvordering, is slechts toegestaan voor zover de tegenvordering door FD uitdrukkelijk en zonder voorbehoud is erkend of in rechte onherroepelijk is vastgesteld.
- Indien Opdrachtgever de door VSA in rekening gebrachte bedragen niet binnen de overeengekomen termijn betaalt, raakt Opdrachtgever, zonder dat een voorafgaande ingebrekestelling nodig zal zijn, over het openstaande bedrag de wettelijke rente verschuldigd. Indien de Opdrachtgever ook na ingebrekestelling nalatig blijft om het openstaande bedrag aan VSA te voldoen kan VSA de incassering van haar vordering uit handen geven, in welk geval Opdrachtgever tevens gehouden zal zijn tot vergoeding van de buitengerechtelijke incassokosten. De buitengerechtelijke incassokosten bedragen maximaal € 6.775,00 en worden vastgesteld overeenkomstig de volgende staffel:
- Over de eerste € 2.500,00: 15% met een minimum van €40,00;
- Over de volgende € 2.500,00: 10%;
- Over de volgende € 5.000,00: 5%
- Over de volgende € 190.000,00: 1%
- Over het meerdere: 0,5%
- Door Opdrachtgever gedane betalingen strekken steeds eerst ter afdoening van alle verschuldigde rente en kosten en vervolgens van opeisbare facturen die het langst openstaan, zelfs al vermeldt Opdrachtgever dat de voldoening betrekking heeft op een latere factuur.
- Indien de kredietwaardigheid van Opdrachtgever daartoe naar het oordeel van VSA aanleiding geeft, is VSA bevoegd om de levering van haar diensten op te schorten, totdat de Opdrachtgever voldoende zekerheid voor zijn betalingsverplichtingen heeft verschaft.
Artikel 7: Informatie van Opdrachtgever
- Opdrachtgever zal steeds, gevraagd en ongevraagd, alle relevante informatie verstrekken aan VSA die hij nodig heeft voor een correcte uitvoering van de verstrekte Opdracht. Hieronder dient onder andere, doch niet uitsluitend, te worden begrepen een situatie waarin er zodanige veranderingen optreden in de gezinssamenstelling, het inkomen, de vermogenssituatie, de bedrijfsbestemming, de bedrijfsomvang, het voorraadbeheer enz. van Opdrachtgever, dat VSA haar adviezen daaraan zou moeten aanpassen of dat reeds afgesloten financiële producten mogelijk niet meer toereikend zijn.
- VSA kan slechts ten opzichte van Opdrachtgever aan de op hem rustende zorgverplichting voldoen indien Opdrachtgever het in 7.1 bepaalde strikt naleeft.
- Indien voor de uitvoering van de overeengekomen Opdracht noodzakelijke gegevens niet, niet tijdig of niet overeenkomstig de gemaakte afspraken ter beschikking van VSA zijn gesteld, of indien Opdrachtgever op andere wijze niet aan zijn (informatie)verplichtingen heeft voldaan, is VSA bevoegd over te gaan tot opschorting van de uitvoering van de Opdracht.
- Opdrachtgever is zelf volledig verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van alle door hem aan VSA verschafte informatie. Indien het niet tijdig, juist of volledig aanleveren van informatie tot gevolg heeft dat VSA meer tijd of extra kosten aan de uitvoering van de Opdracht moet besteden, belast VSA het met die extra tijd gemoeide honorarium en/of de extra te maken kosten door aan Opdrachtgever.
- Indien achteraf blijkt dat Opdrachtgever onjuiste of onvolledige informatie heeft gegeven op basis waarvan VSA de Opdracht heeft uitgevoerd, kan de Aanbieder op grond van diens (algemene) polisvoorwaarden gerechtigd zijn om de verzekering of het krediet (met onmiddellijke ingang) te beëindigen, dan wel gerechtigd zijn om te besluiten niet tot vergoeding van geleden schade over te gaan.
Artikel 8: Aansprakelijkheid van VSA
- Iedere aansprakelijkheid van VSA alsmede van haar bestuurders, haar werknemers en de door VSA bij de uitvoering van de Opdracht ingeschakelde personen, is beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval onder de beroepsaansprakelijkheidsverzekering van VSA wordt uitgekeerd, inclusief het door VSA te dragen eigen risico. Op verzoek wordt aan belanghebbenden nadere informatie over de beroepsaansprakelijkheidsverzekering verstrekt.
- In het geval de in artikel 8.1 bedoelde beroepsaansprakelijkheidsverzekering van VSA in een specifiek geval geen dekking verleent, is de aansprakelijkheid van VSA alsmede van haar bestuurders, haar werknemers en de door VSA bij de uitvoering van de Opdracht ingeschakelde personen, beperkt tot maximaal het totaal van het, ter zake de Opdracht die aan de ontstane schade ten grondslag ligt, aan de Opdrachtgever in rekening gebrachte honorarium. Indien VSA geen honorarium voor haar dienstverlening aan Opdrachtgever in rekening heeft gebracht, is de aansprakelijkheid van VSA en de hare beperkt tot de door de Aanbieder aan Opdrachtgever in rekening gebrachte premie.
- De uitvoering van de verstrekte Opdracht geschiedt uitsluitend ten behoeve van Opdrachtgever. Derden kunnen aan de inhoud van de verrichte werkzaamheden voor Opdrachtgever geen rechten ontlenen.
- VSA is nimmer aansprakelijk voor schade welke door de Opdrachtgever of derden wordt geleden als gevolg van onjuiste, onvolledige of ontijdige door de Opdrachtgever verstrekte inlichtingen.
- VSA is nimmer aansprakelijk voor welke schade dan ook, die voortvloeit uit fouten in door VSA gebruikte software of andere computerprogrammatuur.
- VSA is nimmer aansprakelijk voor welke schade dan ook, die voortvloeit uit de omstandigheid dat door Opdrachtgever aan VSA verzonden (email)berichten VSA niet hebben bereikt.
- VSA is nimmer aansprakelijk voor welke schade dan ook, die voortvloeit uit de omstandigheid dat de Opdrachtgever de aan hem in rekening gebrachte premies en/of renten voor door hem, na bemiddeling van VSA, afgesloten financiële producten, niet tijdig heeft voldaan.
- VSA is nimmer aansprakelijk voor welke schade dan ook, die het gevolg is van de omstandigheid dat een door Opdrachtgever met diens wederpartij overeengekomen financieringsvoorbehoud is verstreken.
- VSA is nimmer aansprakelijk voor welke schade dan ook, die veroorzaakt wordt doordat de Aanbieder er niet of niet tijdig voor zorg draagt dat de voor het passeren van de hypotheekakte benodigde stukken gereed zijn en/of de geldmiddelen niet of tijdig bij de notaris in depot staan.
- In het geval VSA adviseert omtrent c.q. bemiddelt bij de afsluiting van financiële producten waar een belegging- en/of investeringscomponent deel van uit maakt, verschaft VSA een prognose ten aanzien van de mogelijk te behalen resultaten van het betreffende product. Dit vormt slechts een indicatie. VSA is nimmer aansprakelijk voor schade zijdens Opdrachtgever of derden, die direct of indirect voortvloeit uit een (tegenvallende) waardeontwikkeling van financiële producten en/of (het tegenvallen van) resultaat, rendement, rentabiliteit e.d. van financiële producten. Voorts is VSA niet aansprakelijk voor schade die wordt geleden als gevolg van fouten of onjuistheden in van derden, onder wie begrepen enige Aanbieder, afkomstige prognoses omtrent een te behalen resultaat, rendement, rentabiliteit e.d.
- Het in dit artikel bepaalde laat onverlet de aansprakelijkheid van VSA voor schade welke veroorzaakt is door de opzet of bewuste roekeloosheid van haar ondergeschikten.
- Opdrachtgever is eerst gerechtigd tot ontbinding van enige overeenkomst met VSA indien VSA zelfs na deugdelijke ingebrekestelling toerekenbaar in gebreke blijft om aan haar verplichtingen jegens Opdrachtgever te voldoen. Betalingsverplichtingen welke zijn ontstaan voor het tijdstip van ontbinding en/of welke betrekking hebben op reeds geleverde diensten, dienen onverminderd door Opdrachtgever te worden nagekomen.
Artikel 9: Overmacht
- VSA is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting indien dit voor VSA redelijkerwijze niet mogelijk is ten gevolge van buiten toedoen van VSA ontstane veranderingen in de bij het aangaan der verplichtingen bestaande omstandigheden.
- Een tekortkoming in de nakoming van een verplichting van VSA geldt in ieder geval niet als toerekenbaar en komt niet voor haar risico in geval van verzuim en/of tekortkoming door of bij haar leveranciers, onderaannemers, vervoerders en/of andere ingeschakelde derden, bij brand, werkstaking of uitsluiting, relletjes of oproer, oorlog, overheidsmaatregelen, waaronder uitvoer-, invoer- of doorvoerverboden, vorst en alle andere omstandigheden welke van dien aard zijn dat gebondenheid niet meer van VSA kan worden gevergd.
Artikel 10: Bescherming persoonsgegevens
- Door Opdrachtgever aan VSA verstrekte persoonsgegevens zullen door VSA niet worden gebruikt of verstrekt aan derden voor andere doeleinden dan ten behoeve van de uitvoering van de aan haar verstrekte Opdracht of door haar aan de Opdrachtgever te verzenden mailingen e.d., behoudens voor zover VSA op grond van de wet of openbare orde in het kader van haar bedrijfsuitoefening verplicht is om de betreffende gegevens aan een daartoe aangewezen instantie te verstrekken.
- Indien Opdrachtgever bezwaar heeft tegen opname van diens persoonsgegevens in enige mailinglist e.d. van VSA, zal VSA de betreffende gegevens op eerste schriftelijk verzoek van Opdrachtgever uit het betreffende bestand verwijderen.
Artikel 11: Klachteninstituut
- VSA is aangesloten bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KIFID) onder nummer 300.004553. Een geschil voortvloeiend uit offertes, aanbiedingen en overeenkomsten waarop de onderhavige voorwaarden van toepassing zijn, kan ter keuze van de Opdrachtgever voor bindend advies worden voorgelegd aan hetzij de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening, hetzij de burgerlijke rechter.
- VSA conformeert zich op voorhand aan een door de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening te geven bindend advies, voor zover het belang van het voorgelegde geschil een bedrag van € 25.000,- (zegge en schrijven vijfentwintigduizend euro) niet te boven gaat. Indien het betreffende geschil genoemd geldelijk belang te boven gaat, heeft VSA de mogelijkheid om niet mee te werken aan een bindend advies.
Artikel 12: Verval van recht
- Klachten met betrekking tot door VSA verrichte werkzaamheden of de hoogte van de door haar in rekening gebrachte bedragen, dienen, op straffe van verval van recht, schriftelijk en binnen 60 dagen nadat Opdrachtgever de stukken, informatie of factuur waarop zijn klacht betrekking heeft, heeft ontvangen, dan wel redelijkerwijze kennis had kunnen nemen van de door hem geconstateerde tekortkoming in de prestatie van VSA, te worden ingediend bij VSA. Het indienen van een klacht schort nimmer de betalingsverplichtingen van Opdrachtgever op.
- Alle vorderingsrechten en andere bevoegdheden van Opdrachtgever uit welke hoofde dan ook in verband met door VSA verrichte werkzaamheden, vervallen in ieder geval vijf jaar na het moment waarop Opdrachtgever bekend werd of redelijkerwijs bekend kon zijn met het bestaan van deze rechten en bevoegdheden.
Artikel 13: Diversen
- Op alle door VSA uitgebrachte aanbiedingen en offertes alsmede op de door haar aanvaarde Opdrachten is het Nederlandse recht van toepassing.
- In het geval de inhoud van schriftelijk tussen VSA en Opdrachtgever gemaakte afspraken, afwijkt van hetgeen in deze algemene voorwaarden is bepaald, prevaleren de schriftelijk gemaakte afspraken.
- Indien partijen blijkens enig schriftelijk document van deze algemene voorwaarden afwijkende afspraken hebben gemaakt, prevaleren die andersluidende afspraken. Afwijkingen van en/of aanvullingen op deze algemene voorwaarden binden VSA slechts voor zover deze uitdrukkelijk schriftelijk tussen VSA en Opdrachtgever zijn overeengekomen.
- Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig blijkt te zijn, wordt alleen de betreffende bepaling van toepassing uitgesloten, alle overige bepalingen blijven hun gelding onverkort behouden.
- VSA is gerechtigd de inhoud van deze algemene voorwaarden tussentijds eenzijdig te wijzigen. In het geval VSA tot tussentijdse wijziging overgaat stelt zij Opdrachtgever daarvan in kennis onder gelijktijdige toezending van de aangepaste algemene voorwaarden. Opdrachtgever is gerechtigd binnen 30 dagen na de datum waarop hij in kennis is gesteld van de betreffende wijzigingen tegen de toepasselijkheid van de aangepaste voorwaarden bezwaar te maken. Alsdan treden partijen in overleg over de inhoud van de van toepassing zijnde algemene voorwaarden. Indien Opdrachtgever tegen de gewijzigde inhoud van de algemene voorwaarden geen bezwaar maakt beheersen deze vanaf de door VSA genoemde datum de tussen partijen gemaakte afspraken.
Dienstverleningsdocumenten
Dienstverleningsdocument Pensioenvraag Werkgever
Van Sloten Advies Groep B.V.
Burgemeester Kerstenslaan 16, 4837 BM BREDA 076-5607040
In dit document staat wat wij voor u kunnen doen. En hoeveel dat kost. Andere financiële dienstverleners hebben ook zo’n document. Zo kunt u ons vergelijken met anderen. En kunt u ook onze kosten vergelijken.
Let op! In dit document beschrijven we wat we normaal gesproken doen en wat de gemiddelde prijs is van deze diensten. Deze informatie is dus niet specifiek afgestemd op uw situatie. Maak daarom altijd goede afspraken met uw financiële dienstverlener.
U wilt pensioen regelen voor uw werknemers
Heeft u een eigen bedrijf of bent u werkzaam in een bedrijf en wilt u pensioen regelen voor uw werknemers? Dan kunt u in dit document lezen wat wij voor u kunnen doen. En hoeveel onze dienstverlening kost. Als u pensioen wilt regelen of veranderen voor uw werknemers, moet u over een aantal dingen nadenken. Bijvoorbeeld over:
- Welke soorten pensioenregelingen zijn er? Wat zijn daarvan de voordelen en de nadelen?
- Wat betekent het voor uw bedrijf dat u voor uw werknemers pensioen regelt?
- Wat betekent het voor uw werknemers dat u hun pensioen wilt veranderen?
- Hoe regelt u pensioen? Regelt u dat met een verzekeraar. Of dient u zich bij een bedrijfstakpensioenfonds aan te sluiten? Of richt u eenondernemingspensioenfonds op.
In dit document kunt u lezen of wij u bij het beantwoorden van deze vragen kunnen helpen, hoe we dat doen en welke kosten daar ongeveer tegenover staan.Samenvatting: wat kunnen wij voor u doen?Wij zijn een financiële dienstverlener en hieronder staat wat wij voor u kunnen doen. Wat financiële dienstverleners voor u kunnen doen kan verdeeld worden in vijf verschillende soorten activiteiten. Niet iedere financiële dienstverlener doet ze alle vijf. Wij doen de donkergekleurde activiteiten. De lichtgekleurde doen we niet.Wij kunnen u adviseren over pensioenproducten van andere aanbieders. Wij kunnen ervoor zorgen dat u het contract krijgt.
Onderzoek
In kaart brengen van uw situatie
|
Advies
Welke financiële oplossing past bij uw situatie?
|
Zoeken
Welke aanbieder heeft de financiële oplossing die bij u past?
|
Contract
Heeft u gekozen? Dan kunnen wij ervoor zorgen dat u de contracten krijgt.
|
Onderhoud
U heeft het contract. Daarna houden wij in de gaten of het goed gaat.
|
Toelichting: Wat kunnen wij voor u doen?
Onderzoek
In kaart brengen van uw situatie
|
We beginnen met het in kaart brengen van uw situatie en wensen. Want pas als we uw situatie goed kennen, kunnen we u een goed financieel advies geven. Samen met u beantwoorden we bijvoorbeeld de volgende vragen:
• Wat weet u al over mogelijke financiële oplossingen? En heeft u hier ervaring mee? • Wat wilt u en wat kunt u betalen?
• Hoeveel zekerheid wilt u? En hoeveel risico kunt u en wilt u nemen?
|
Advies
Welke financiële oplossing past bij uw situatie?
|
Nadat we uw situatie in beeld hebben gebracht en een beeld hebben van u als klant, analyseren we dit klantbeeld. U krijgt een financiële oplossing die aansluit bij uw situatie en wensen.
|
Zoeken
Welke aanbieder heeft de financiële oplossing die bij u past?
Dit biedt deze dienstverlener:
Dit biedt deze dienstverlener niet
|
Nadat we hebben bekeken welke financiële oplossing het beste aansluit bij uw situatie en wensen, gaan we op zoek naar een passend product. Om een geschikt aanbod te vinden, vergelijken we een beperkt aantal pensioenproducten met elkaar. We bekijken welke pensioenproducten passen bij u en uw situatie. Wij werken bij voorkeur met een aantal aanbieders samen.
Wij adviseren alleen pensioenproducten van andere aanbieders.
Geen vergelijking van producten
|
Vergelijking van beperkt aantal producten
|
Vergelijking van groot aantal producten
|
|
Dienstverleningsdocument Pensioenvraag Werkgever Toelichting: Wat kunnen wij voor u doen?
Contract
Heeft u gekozen? Dan kunnen wij ervoor zorgen dat u de contracten krijgt
|
Nadat wij u advies hebben gegeven, neemt u een beslissing. Als u dat wilt kunnen wij ervoor zorgen dat u de contracten krijgt.
|
Onderhoud
U heeft een contract. Daarna houden wij in de gaten of het goed gaat
|
Het contract loopt vaak lang door. Nadat u het contract heeft getekend, kan uw situatie veranderen. Mogelijk past het product in de toekomst niet meer bij uw situatie. Het is belangrijk dat u weet dat u tijdens de looptijd van het contract recht hebt op informatie over onder andere belangrijke wijzigingen in het product.
Let op!
Wat financiële dienstverleners voor u kunnen doen nadat u het contract heeft, kan heel erg verschillen. Spreek daarom goed af wat hij doet en wat hij niet doet. En hoeveel dat kost.
Wij kunnen, naast de wettelijke verplichtingen die wij al hebben, de donkergedrukte activiteiten verrichten voor het onderhoud van uw contract.
• Regelmatig controleren of het product nog steeds past bij uw (financiële) situatie en wensen.
• Regelmatig vergelijken of er nieuwe of vernieuwde producten zijn die mogelijk beter bij uw situatie passen. • Uw belangen behartigen wanneer het tussen u en de bank of verzekeraar misgaat.
De kosten worden apart in rekening gebracht via een uurtarief.
|
Dienstverleningsdocument Pensioenvraag Werkgever Kosten: Hoeveel betaalt u?
Kosten voor de dienstverlening
|
|
|
|
Kosten gericht op afsluiten product
|
|
|
|
De kosten worden apart in rekening gebracht via een uurtarief.
Afhankelijk van de diensten die u kiest kunnen de kosten die in rekening gebracht worden verschillen. Dit document kunt u gebruiken bij het maken van concrete afspraken over de dienstverlening.
Dienstverleningsdocument Risico’s afdekken
Van Sloten Advies Groep B.V.
Burgemeester Kerstenslaan 16, 4837 BM BREDA 076-5607040
In dit document staat wat wij voor u kunnen doen. En hoeveel dat kost. Andere financiële dienstverleners hebben ook zo’n document. Zo kunt u ons vergelijken met anderen. En kunt u ook onze kosten vergelijken.
Let op! In dit document beschrijven we wat we normaal gesproken doen en wat de gemiddelde prijs is van deze diensten. Deze informatie is dus niet specifiek afgestemd op uw persoonlijke situatie. Maak daarom altijd goede afspraken met uw financiële dienstverlener.
U wilt een verzekering
Wilt u een verzekering? Bijvoorbeeld voor als u of uw partner overlijdt? Of voor als u arbeidsongeschikt of werkloos wordt? Dan kunt u in dit document lezen wat wij voor u kunnen doen. En hoeveel onze dienstverlening kost. In deze situaties heeft u een vraag over het afdekken van risico’s en moet u over een aantal dingen nadenken. Bijvoorbeeld over:
• Heeft u de verzekering nodig?
• Hoeveel premie betaalt u voor de verzekering? • In welke situaties keert de verzekering uit?
• In welke situaties keert de verzekering niet uit?
In dit document kunt u lezen of wij u bij het beantwoorden van deze vragen kunnen helpen, hoe we dat doen en welke kosten daar ongeveer tegenover staan.
Samenvatting: wat kunnen wij voor u doen?
Wij zijn een financiële dienstverlener en hieronder staat wat wij voor u kunnen doen. Wat financiële dienstverleners voor u kunnen doen kan verdeeld worden in vijf verschillende soorten activiteiten. Niet iedere financiële dienstverlener doet ze alle vijf. Wij doen de donkergekleurde activiteiten. De lichtgekleurde doen we niet.
Wij kunnen u adviseren over verzekeringen van andere aanbieders. Wij kunnen ervoor zorgen dat u het contract krijgt.
Onderzoek Hoe is uw
persoonlijke situatie?
|
Advies
Welke financiële oplossing past bij u en uw situatie?
|
Zoeken
Welke aanbieder heeft de financiële oplossing die bij u past?
|
Contract
Heeft u gekozen? Dan kunnen wij ervoor zorgen dat u de contracten krijgt.
|
Onderhoud
U heeft het contract. Daarna houden wij in de gaten of het goed gaat.
|
Dienstverleningsdocument Risico’s afdekken Toelichting: Wat kunnen wij voor u doen?
Onderzoek
Hoe is uw persoonlijke situatie?
|
We beginnen met uw persoonlijke situatie. Want pas als we uw persoonlijke situatie goed kennen, kunnen we u een goed financieel advies geven. Samen met u beantwoorden we bijvoorbeeld de volgende vragen:
• Wat weet u al over mogelijke financiële oplossingen? En heeft u hier ervaring mee? • Wat wilt u en wat kunt u betalen?
• Hoeveel zekerheid wilt u? En hoeveel risico kunt u en wilt u nemen?
|
Advies
Welke financiële oplossing past bij u en
uw situatie?
|
Nadat we uw persoonlijke situatie en wensen in beeld hebben gebracht en een beeld hebben van u als klant, analyseren we dit klantbeeld. U krijgt een financiële oplossing die aansluit bij uw situatie en wensen.
|
Zoeken
Welke aanbieder heeft de financiële oplossing die bij u past?
Dit biedt deze dienstverlener
Dit biedt deze dienstverlener niet
|
Nadat we hebben bekeken welke financiële oplossing het beste aansluit bij uw situatie en wensen, gaan we op zoek naar een passend product. Om een geschikt aanbod te vinden, vergelijken we een beperkt aantal verzekeringen met elkaar. We bekijken welke verzekeringen passen bij u en uw situatie. Wij werken bij voorkeur met een aantal aanbieders samen.
Wij adviseren alleen verzekeringen van andere aanbieders.
Geen vergelijking van producten
|
Vergelijking van beperkt aantal producten
|
Vergelijking van groot aantal producten
|
|
Dienstverleningsdocument Risico’s afdekken Toelichting: Wat kunnen wij voor u doen?
Contract
Heeft u gekozen? Dan kunnen wij ervoor zorgen dat u de contracten krijgt
|
Nadat wij u advies hebben gegeven, neemt u een beslissing. Als u dat wilt kunnen wij ervoor zorgen dat u de contracten krijgt.
|
Onderhoud
U heeft een contract. Daarna houden wij in de gaten of het goed gaat
|
Het contract loopt vaak lang door. Nadat u het contract heeft getekend, kan uw persoonlijke situatie veranderen. Mogelijk past het product in de toekomst niet meer bij uw persoonlijke situatie. Het is belangrijk dat u weet dat u tijdens de looptijd van het contract recht hebt op informatie over onder andere belangrijke wijzigingen in het product.
Let op!
Wat financiële dienstverleners voor u kunnen doen nadat u het contract heeft, kan heel erg verschillen. Spreek daarom goed af wat hij doet en wat hij niet doet. En hoeveel dat kost.
Wij kunnen, naast de wettelijke verplichtingen die wij al hebben, de donkergedrukte activiteiten verrichten voor het onderhoud van uw contract.
- Regelmatig controleren of het product nog steeds past bij uw persoonlijke (financiële) situatie en wensen.
- Regelmatig vergelijken of er nieuwe of vernieuwde producten zijn die mogelijk beter bij uw (persoonlijke) situatie passen.
- Uw belangen behartigen wanneer het tussen u en de bank of verzekeraar misgaat. De kosten worden apart in rekening gebracht via een uurtarief.
|
Dienstverleningsdocument Risico’s afdekken Kosten: Hoeveel betaalt u?
Kosten voor de dienstverlening
|
|
|
|
Kosten gericht op afsluiten product
|
|
|
|
De kosten worden apart in rekening gebracht via een vast tarief.
Afhankelijk van de diensten die u kiest kunnen de kosten die in rekening gebracht worden verschillen. Dit document kunt u gebruiken bij het maken van concrete afspraken over de dienstverlening.
Dienstverleningsdocument Vermogen opbouwen
Van Sloten Advies Groep B.V.
Burgemeester Kerstenslaan 16, 4837 BM BREDA 076-5607040
In dit document staat wat wij voor u kunnen doen. En hoeveel dat kost. Andere financiële dienstverleners hebben ook zo’n document. Zo kunt u ons vergelijken met anderen. En kunt u ook onze kosten vergelijken.
Let op! In dit document beschrijven we wat we normaal gesproken doen en wat de gemiddelde prijs is van deze diensten. Deze informatie is dus niet specifiek afgestemd op uw persoonlijke situatie. Maak daarom altijd goede afspraken met uw financiële dienstverlener.
U wilt extra geld voor later
Wilt u extra geld voor later? Wilt u bijvoorbeeld later extra pensioen? Of wilt u later extra geld hebben voor iets anders? Dan kunt u in dit document lezen wat wij voor u kunnen doen. En hoeveel onze dienstverlening kost. In deze situaties heeft u een vermogensopbouw vraag en moet u over een aantal dingen nadenken. Bijvoorbeeld over:
• Hoeveel pensioen heeft u later? Vindt u dat genoeg? Of vindt u dat te weinig? • Heeft u nu geld over voor extra pensioen?
• Wat zijn de regels van de Belastingdienst?
• Wat zijn de voordelen en nadelen van sparen of beleggen?
In dit document kunt u lezen of wij u bij het beantwoorden van deze vragen kunnen helpen, hoe we dat doen en welke kosten daar ongeveer tegenover staan.
Samenvatting: wat kunnen wij voor u doen?
Wij zijn een financiële dienstverlener en hieronder staat wat wij voor u kunnen doen. Wat financiële dienstverleners voor u kunnen doen kan verdeeld worden in vijf verschillende soorten activiteiten. Niet iedere financiële dienstverlener doet ze alle vijf. Wij doen de donkergekleurde activiteiten. De lichtgekleurde doen we niet.
Wij kunnen u adviseren over vermogensopbouw producten van andere aanbieders. Wij kunnen ervoor zorgen dat u het contract krijgt.
Onderzoek Hoe is uw
persoonlijke situatie?
|
Advies
Welke financiële oplossing past bij u en uw situatie?
|
Zoeken
Welke aanbieder heeft de financiële oplossing die bij u past?
|
Contract
Heeft u gekozen? Dan kunnen wij ervoor zorgen dat u de contracten krijgt.
|
Onderhoud
U heeft het contract. Daarna houden wij in de gaten of het goed gaat.
|
Toelichting: Wat kunnen wij voor u doen?
Onderzoek
Hoe is uw persoonlijke situatie?
|
We beginnen met uw persoonlijke situatie. Want pas als we uw persoonlijke situatie goed kennen, kunnen we u een goed financieel advies geven. Samen met u beantwoorden we bijvoorbeeld de volgende vragen:
• Wat weet u al over mogelijke financiële oplossingen? En heeft u hier ervaring mee? • Wat wilt u en wat kunt u betalen?
• Hoeveel zekerheid wilt u? En hoeveel risico kunt u en wilt u nemen?
|
Advies
Welke financiële oplossing past bij u en
uw situatie?
|
Nadat we uw persoonlijke situatie en wensen in beeld hebben gebracht en een beeld hebben van u als klant, analyseren we dit klantbeeld. U krijgt een financiële oplossing die aansluit bij uw situatie en wensen.
|
Zoeken
Welke aanbieder heeft de financiële oplossing die bij u past?
Dit biedt deze dienstverlener
Dit biedt deze dienstverlener niet
|
Nadat we hebben bekeken welke financiële oplossing het beste aansluit bij uw situatie en wensen, gaan we op zoek naar een passend product. Om een geschikt aanbod te vinden, vergelijken we een beperkt aantal vermogensopbouw producten met elkaar. We bekijken welke vermogensopbouw producten passen bij u en uw situatie. Wij werken bij voorkeur met een aantal aanbieders samen.
Wij adviseren alleen vermogensopbouw producten van andere aanbieders.
Geen vergelijking van producten
|
Vergelijking van beperkt aantal producten
|
Vergelijking van groot aantal producten
|
|
Dienstverleningsdocument Vermogen opbouwen Toelichting: Wat kunnen wij voor u doen?
Contract
Heeft u gekozen? Dan kunnen wij ervoor zorgen dat u de contracten krijgt
|
Nadat wij u advies hebben gegeven, neemt u een beslissing. Als u dat wilt kunnen wij ervoor zorgen dat u de contracten krijgt.
|
Onderhoud
U heeft een contract. Daarna houden wij in de gaten of het goed gaat
|
Het contract loopt vaak lang door. Nadat u het contract heeft getekend, kan uw persoonlijke situatie veranderen. Mogelijk past het product in de toekomst niet meer bij uw persoonlijke situatie. Het is belangrijk dat u weet dat u tijdens de looptijd van het contract recht hebt op informatie over onder andere belangrijke wijzigingen in het product.
Let op!
Wat financiële dienstverleners voor u kunnen doen nadat u het contract heeft, kan heel erg verschillen. Spreek daarom goed af wat hij doet en wat hij niet doet. En hoeveel dat kost.
Wij kunnen, naast de wettelijke verplichtingen die wij al hebben, de donkergedrukte activiteiten verrichten voor het onderhoud van uw contract.
- Regelmatig controleren of het product nog steeds past bij uw persoonlijke (financiële) situatie en wensen.
- Regelmatig vergelijken of er nieuwe of vernieuwde producten zijn die mogelijk beter bij uw (persoonlijke) situatie passen.
- Uw belangen behartigen wanneer het tussen u en de bank of verzekeraar misgaat. De kosten worden apart in rekening gebracht via een uurtarief.
|
Dienstverleningsdocument Vermogen opbouwen Kosten: Hoeveel betaalt u?
Kosten voor de dienstverlening
|
|
|
Kosten gericht op afsluiten product
|
|
|
|
De kosten worden apart in rekening gebracht via een vast tarief.
Afhankelijk van de diensten die u kiest kunnen de kosten die in rekening gebracht worden verschillen. Dit document kunt u gebruiken bij het maken van concrete afspraken over de dienstverlening.
Dienstverleningsdocument Hypotheekvraag
Van Sloten Advies Groep B.V.
Burgemeester Kerstenslaan 16, 4837 BM BREDA 076-5607040
In dit document staat wat wij voor u kunnen doen. En hoeveel dat kost. Andere financiële dienstverleners hebben ook zo’n document. Zo kunt u ons vergelijken met anderen. En kunt u ook onze kosten vergelijken.
Let op! In dit document beschrijven we wat we normaal gesproken doen en wat de gemiddelde prijs is van deze diensten. Deze informatie is dus niet specifiek afgestemd op uw persoonlijke situatie. Maak daarom altijd goede afspraken met uw financiële dienstverlener.
U heeft een hypotheekvraag
Wilt u een lening voor uw woning? Bijvoorbeeld omdat u een woning wilt kopen en daarvoor een lening nodig heeft, of omdat u nadenkt over een nieuwe lening omdat de rentevastperiode van uw lening, is afgelopen. Dan kunt u in dit document lezen wat wij voor u kunnen doen. En hoeveel onze dienstverlening kost. In deze situaties heeft u een hypotheek vraag en moet u over een aantal dingen nadenken. Bijvoorbeeld over:
• De hoogte van het bedrag dat u wilt lenen.
• Voor uw lening betaalt u iedere maand. De rente is niet bij iedere bank en verzekeraar hetzelfde.
• Ook moet u de lening terugbetalen. Dat kan op verschillende manieren. Ook daar moet u goed over nadenken
Soms is het verstandig om een verzekering te nemen bij uw lening.
In dit document kunt u lezen of wij u bij het beantwoorden van deze vragen kunnen helpen, hoe we dat doen en welke kosten daar ongeveer tegenover staan.
Samenvatting: wat kunnen wij voor u doen?
Wij zijn een financiële dienstverlener en hieronder staat wat wij voor u kunnen doen. Wat financiële dienstverleners voor u kunnen doen kan verdeeld worden in vijf verschillende soorten activiteiten. Niet iedere financiële dienstverlener doet ze alle vijf. Wij doen de donkergekleurde activiteiten. De lichtgekleurde doen we niet.
De hypotheek
Wij kunnen u adviseren over hypotheken van andere aanbieders. Wij kunnen ervoor zorgen dat u het contract krijgt.
Verzekeringen bij de hypotheek
Wij kunnen u adviseren over verzekeringen van andere aanbieders. Wij kunnen ervoor zorgen dat u het contract krijgt.
Onderzoek Hoe is uw
persoonlijke situatie?
|
Advies
Welke financiële oplossing past bij u en uw situatie?
|
Zoeken
Welke aanbieder heeft de financiële oplossing die bij u past?
|
Contract
Heeft u gekozen? Dan kunnen wij ervoor zorgen dat u de contracten krijgt.
|
Onderhoud
U heeft het contract. Daarna houden wij in de gaten of het goed gaat.
|
Toelichting: Wat kunnen wij voor u doen?
Onderzoek
Hoe is uw persoonlijke situatie?
|
We beginnen met uw persoonlijke situatie. Want pas als we uw persoonlijke situatie goed kennen, kunnen we u een goed financieel advies geven. Samen met u beantwoorden we bijvoorbeeld de volgende vragen:
• Wat weet u al over mogelijke financiële oplossingen? En heeft u hier ervaring mee? • Wat wilt u en wat kunt u betalen?
• Hoeveel zekerheid wilt u? En hoeveel risico kunt u en wilt u nemen?
|
Advies
Welke financiële oplossing past bij u en
uw situatie?
|
Nadat we uw persoonlijke situatie en wensen in beeld hebben gebracht en een beeld hebben van u als klant, analyseren we dit klantbeeld. U krijgt een financiële oplossing die aansluit bij uw situatie en wensen.
|
Zoeken
Welke aanbieder heeft de financiële oplossing die bij u past?
Dit biedt deze dienstverlener
Dit biedt deze dienstverlener niet
|
De hypotheek
Nadat we hebben bekeken welke financiële oplossing het beste aansluit bij uw situatie en wensen, gaan we op zoek naar een passend product. Om een geschikt aanbod te vinden, vergelijken we een beperkt aantal hypotheken met elkaar. We bekijken welke hypotheken passen bij u en uw situatie. Wij werken bij voorkeur met een aantal aanbieders samen.
Wij adviseren alleen hypotheken van andere aanbieders.
Verzekeringen bij de hypotheek
Nadat we hebben bekeken welke financiële oplossing het beste aansluit bij uw situatie en wensen, gaan we op zoek naar een passend product. Om een geschikt aanbod te vinden, vergelijken we een beperkt aantal verzekeringen met elkaar. We bekijken welke verzekeringen passen bij u en uw situatie. Wij werken bij voorkeur met een aantal aanbieders samen.
Wij adviseren alleen verzekeringen van andere aanbieders.
Geen vergelijking van producten
|
Vergelijking van beperkt aantal producten
|
Vergelijking van groot aantal producten
|
Geen vergelijking van producten
|
Vergelijking van beperkt aantal producten
|
Vergelijking van groot aantal producten
|
|
Dienstverleningsdocument Hypotheekvraag Toelichting: Wat kunnen wij voor u doen?
Contract
Heeft u gekozen? Dan kunnen wij ervoor zorgen dat u de contracten krijgt
|
Nadat wij u advies hebben gegeven, neemt u een beslissing. Als u dat wilt kunnen wij ervoor zorgen dat u de contracten krijgt.
|
Onderhoud
U heeft een contract. Daarna houden wij in de gaten of het goed gaat
|
Het contract loopt vaak lang door. Nadat u het contract heeft getekend, kan uw persoonlijke situatie veranderen. Mogelijk past het product in de toekomst niet meer bij uw persoonlijke situatie. Het is belangrijk dat u weet dat u tijdens de looptijd van het contract recht hebt op informatie over onder andere belangrijke wijzigingen in het product.
Let op!
Wat financiële dienstverleners voor u kunnen doen nadat u het contract heeft, kan heel erg verschillen. Spreek daarom goed af wat hij doet en wat hij niet doet. En hoeveel dat kost.
Wij kunnen, naast de wettelijke verplichtingen die wij al hebben, de donkergedrukte activiteiten verrichten voor het onderhoud van uw contract.
- Regelmatig controleren of het product nog steeds past bij uw persoonlijke (financiële) situatie en wensen.
- Regelmatig vergelijken of er nieuwe of vernieuwde producten zijn die mogelijk beter bij uw (persoonlijke) situatie passen.
- Uw belangen behartigen wanneer het tussen u en de bank of verzekeraar misgaat. De kosten worden apart in rekening gebracht via een vast tarief of een uurtarief.
|
Dienstverleningsdocument Hypotheekvraag Kosten: Hoeveel betaalt u?
Kosten voor de dienstverlening
|
|
|
|
Kosten gericht op afsluiten product
|
|
|
|
De kosten worden apart in rekening gebracht via een vast tarief.
Afhankelijk van de diensten die u kiest kunnen de kosten die in rekening gebracht worden verschillen. Dit document kunt u gebruiken bij het maken van concrete afspraken over de dienstverlening.